Nacht van de Leraar 2024

IK PAK KANSEN

Onderwijs is meer dan alleen lesgeven, het vormt de brug naar de arbeidsmarkt. In Leiden staat onderwijs en de arbeidsmarkt hoog op de agenda. Het onderwijs draait onder andere om proactief zijn, creativiteit, het inschatten van risico’s, vraag en aanbod, anticiperen op de hedendaagse tijd en de toekomst. Kortom: ondernemend zijn. Het LEF ontvangt steun van het Leidse Ondernemersfonds, juist vanuit de gedachten dat onderwijs ook ondernemen is.

Tijdens de nacht van de leraar staat onderwijs en ondernemen centraal onder het thema van dit jaar ‘IK PAK KANSEN’. We maken de verbinding tussen voorschoolse educatie, basisscholen, middelbare scholen, mbo/hbo en wo en de arbeidsmarkt in Leiden. Leiden is een stad die jongeren wil boeien en binden, als leerling/student/werknemer én werkgever.

Klaar om je kans te grijpen? Kom naar deze avond waar ook  humor en ontspanning centraal staat. We zien je graag op woensdag 9 oktober tijdens de Nacht van de Leraar, wie neem jij mee dit jaar?

  • 9 oktober 2024
  • 17:00 - 21:00 uur
  • PLNT - Langegracht 70,
    2312 NV Leiden

#NvdL2024

Programmaoverzicht

Het programma is rond. Kijk nu alvast wat je te wachten staat!’

17:00 – 17:45 u

Eet & Beleef

Kom binnen en ontdek naast het heerlijke eten van Midi, welke belevenissen jij kan pakken? Het aanbod staat hieronder beschreven. Inschrijving niet nodig.

17:45 – 19:05 u

Opening

Wethouder Abdelhaq Jermoumi en Fleur Spijker zullen de officiële opening van Nacht van de Leraar 2024 verzorgen. Welke kans hebben zij gepakt in Leiden?

Aansluitend neemt Cyriel Kortleven ons mee in de Ondernemende Mindset.
Hoe krijg je de vonk, de tools en de taal om jezelf en anderen te inspireren om een meer creatieve en ondernemende mindset te ontwikkelen?

19:15 – 20:15 u

Workshops

Volg een van de workshops.
Het aanbod staat hieronder beschreven. Inschrijving is op de avond zelf.

20:15 – 21:00 u

Borrel & Beleef

Dit is het moment om nog even wat te drinken met jouw collega’s en nieuwe mensen te ontmoeten. Swing jij mee met de Haanstraband? Of durf jij nog even stil te staan in De Tussenruimte?

Eet & Beleef

Loop langs verschillende ondernemers en ontdek welke kans zij hebben gepakt! Hoe zijn ze tot hun idee gekomen? Wat hebben ze nodig gehad? Hoe verbinden zij? Ga in gesprek met elkaar en wie weet ontstaat er een mooie kans!

We verklappen nog niet te veel maar… Doe jij ook mee met het kunstwerk?

Stap in de ballenbak! Vertel voor wie jij een balletje opgooit?

Stap binnen in het glazen hokje en schrijf jouw ideeën op!

Durf jij de Tussenruimte te betreden? Dompel je onder en neem wat ontwikkeltijd voor jezelf! Wie weet geeft het je inzichten op een vraag die je bij je draagt, of op zijn minst een glimlach! We verklappen niet teveel wat er in Tussenruimte ontstaat, deze symboliseert immers het onbekende tijdens je (persoonlijke) reis, maar weet dat we er vol aandacht voor jou zijn als ondernemende onderwijsprofessional! Heb jij jouw kans niet kunnen pakken? Probeer het nog eens tijdens Borrel en Beleef.

Workshops

Ga met ons op zoek naar de verloren vonk in het onderwijs! Veel leraren beginnen hun onderwijscarrière met mooie idealen en grootse plannen, maar worden gaandeweg opgeslokt door het systeem. Daardoor zien ze vaak niet meer dat leerlingen veel meer kunnen dan dat ze laten zien.

In deze sessie ontdekken we hoe we die twinkeling in de ogen van zowel leraar als leerling kunnen terugbrengen. Hoe kunnen we leerlingen de vrijheid geven om te leren wat hen echt interesseert? Of dat nu ondernemend, praktisch, of theoretisch is! En hoe kunnen we het enthousiasme en de speelse benadering terugbrengen in het klaslokaal?

We laten je zien hoe praktisch en ondernemend onderwijs een krachtig alternatief is voor leerlingen die minder op hun plek zijn in een theoretisch onderwijssysteem. Hiermee kunnen we hun levensgeluk vergroten en kunnen nog meer jongeren aansluiting vinden bij de maatschappij. Met inspirerende foto’s en video’s van succesvolle projecten tonen we hoe je leerlingen kunt laten groeien buiten de gebaande paden. Dit gaan we jullie laten ervaren zoals de jongeren dat bij ons altijd ervaren. We gaan jullie het vonkje laten voelen. Wat gebeurt er precies met je en hoe komt dat nou? Mis deze kans niet om opnieuw geïnspireerd te raken en ontdek hoe jij het vonkje opnieuw kunt aanzetten in jouw klas!


Sessieleiders: Elles Verhoef (Stichting Mixclubs), (Praktijkschool Het Metrum), (Circulair Warenhuis) en (Leidse kunstenaars)

Stel je voor: een AI-onderwijsassistent die ervoor kan zorgen dat je tot 5x sneller feedback kan geven op opdrachten van studenten. Dit klinkt als toekomstmuziek, maar het is dichterbij dan je denkt!

In deze workshop laten we je zien hoe AI docenten kan ondersteunen door routinetaken te automatiseren, zodat jij meer tijd hebt om te doen waar je echt goed in bent: lesgeven en inspireren. We nemen je mee in ons onderzoek naar gepersonaliseerd leren. Door gebruik te maken van modellen van onderwijsdata, streven we ernaar om elke student een uniek lespakket aan te bieden, geheel afgestemd op hun persoonlijke leerbehoeften. Dit alles zonder dat docenten dit elke keer moeten maken. Vervolgens wordt laten zien wat deze AI assistent al kan doen met ingewikkelde scripties en opdrachten vanuit het mbo, hbo en wo.

Kom naar onze workshop en ontdek hoe jij AI kunt inzetten om je studenten optimaal te ondersteunen! 


Sessieleiders: Jeroen van Gessel (oprichter Eduface), (MboRijnland) en (Universiteit Leiden)

Voel jij de urgentie om het taal- en leesonderwijs in Nederland structureel te verbeteren? De resultaten van PISA-2022, waaruit blijkt dat de leesvaardigheid van leerlingen in het voortgezet onderwijs in Nederland opnieuw drastisch is gedaald, onderstrepen dit. Tegelijkertijd zijn er te weinig leraren Nederlands. Vooral in de Randstad dreigt in het komende decennium een oplopend tekort. Hogeschool Leiden pakt deze uitdaging aan met de nieuwe masteropleiding ‘Leraar Nederlands PO-VO’. Deze opleiding biedt leraren in het primair en voortgezet onderwijs de kans om een tweedegraads lesbevoegdheid te behalen en zich verder te ontwikkelen in hun vakgebied.

Deze master bouwt voort op de bachelorprogramma’s van de pabo en de Academische pabo, en is speciaal bedoeld voor leraren die die over grenzen heen durven stappen en zichzelf willen uitdagen.

In deze workshop gaan we met elkaar in gesprek gaan over de inhoud van deze master, de doelgroep en het uitstroomprofiel van deze nieuwe leraren. We brainstormen met jullie over hoe we ons aanbod bij leraren, scholen en bestuurders onder de aandacht kunnen brengen.

Sluit je aan en ontdek hoe jij kunt bijdragen aan de toekomst van het Nederlandse taal- en leesonderwijs!


Sessieleiders: Marije Groos (opleidingsmanager, Hogeschool Leiden), Cees Slats (rector, Teylingen college) en Marloes Brouwer (docent Nederlands en begeleider op school, Scholengroep Leonardo Da Vinci)

In het onderwijs draait alles om groei, voor zowel leerlingen als docenten. Blijven leren en je aanpassen aan veranderingen is essentieel. Interne bijscholing, samenwerking binnen de school en externe partnerschappen helpen docenten om hun professionaliteit te versterken en nieuwe kansen te ontdekken. Samen bouwen we aan de toekomst.

Tijdens onze workshop co-creëren we samen met jou wat jij nodig hebt om te gedijen in deze veranderende omgeving. We onderzoeken welke prikkels bijdragen aan professionalisering en welke juist niet. Door samen te werken ontstaan er effectieve strategieën voor voortdurende groei en ontwikkeling.

Mis deze kans niet om te ontdekken hoe jij je carrière en/of ontwikkeling een boost kunt geven en te bouwen aan de toekomst van het onderwijs. Kom naar onze sessie en ontdek hoe je als docent kunt blijven groeien en bloeien!


Sessieleiders: Myra Warmer (ROS, RAP, Leonardo Da Vinci) en Tamara Platteel (ICLON)

Wat gebeurt er als we de muren van het klaslokaal doorbreken en de buitenomgeving als rijke speelleeromgeving integreren in ons onderwijs?
Buiten zijn vermindert stress, verhoogt concentratie en stimuleert vitaliteit en creativiteit. De buitenomgeving nodigt kinderen uit tot onderzoeken, ontdekken en tot het opdoen van belangrijke spelervaringen wat o.a. de taal-denkontwikkeling bevordert.

Hoe breng je dit buitenonderwijs in jouw lespraktijk? En wat zijn inspirerende voorbeelden van buitenonderwijs?
In deze sessie delen we inspirerende fragmenten uit een digitale workshop van Operation Education, waarin Mark Mieras vertelt over leren in een groene omgeving. Ook delen we mooie voorbeelden en ervaringen uit onze eigen praktijk.

Vervolgens verkennen we samen hoe jij de buitenomgeving kunt benutten om het onderwijs te verrijken en de leerervaring van kinderen te versterken. Kom naar onze sessie van de Outdoor Living & Learning Academy van Hogeschool Leiden en laat je inspireren door de kracht van de natuur!


Sessieleiders: Marieke van Ierschot (pedagoog en docent-onderzoeker, Hogeschool Leiden), Loes van ’t Hoff (docent-onderzoeker en programmaleider Outdoor Living & Learning Academy, Hogeschool Leiden), met dank aan Mark Mieras via Operation Education

Mis deze kans niet om de studievaardigheden van jouw leerlingen te versterken en ze optimaal voor te bereiden op succes in het hoger onderwijs!

Minder dan de helft van de leerlingen in het hbo/wo haalt het eerste jaar in één keer (Nationaal cohortonderzoek onderwijs NRO, 2022). Vaak door een gebrek aan zelfstandig leervermogen. Maar er is hoop: betere studievaardigheden en academische vaardigheden verhogen de kans op succes.

Anja Schoots, conrector onderwijs op het Coornhert Lyceum, deelt inzichten uit haar onderzoek naar het studiegedrag van leerlingen in haar school (vmbo, havo, vwo). Hieruit blijkt dat leerlingen zichzelf overschatten, onvoldoende weten wat een goede leeraanpak is en dat ze zich zorgen maken over hun resultaten. Docenten nemen vaak de regie om leerlingen korte-termijn resultaten te laten behalen. Maar maatwerk is nodig om voor leerlingen de juiste ondersteuning te bieden om vaardigheden aan te leren zodat ze zelfstandig kunnen studeren.

Maar hoe dan? Het ICLON (Universiteit Leiden) heeft een antwoord op die vraag in de vorm van interactieve modules die academische vaardigheden versterken. Het lesmateriaal is in nauwe samenwerking met praktijkpartners ontwikkeld. Ontdek tijdens deze sessie hoe je dit lesmateriaal praktisch in kan zetten in mentor- en vaklessen. Projectleiders Lysanne Post en Celine Lichtveld lichten de modules toe en je krijgt de gelegenheid om het interactieve online lesmateriaal zelf te ervaren als leerling.


Sessieleiders: Lysanne Post (universitair docent ICLON), Celine Lichtveld (onderwijsmedewerker wetenschapsoriëntatie ICLON) en Anja Schoots (conrector onderwijs, Coornhert Lyceum in Haarlem)

Bij de onderwijsinnovatie Leren met de Stad maken Leidse studenten maatschappelijke impact. Denk aan urgente thema’s als eenzaamheid, (mentale) gezondheid, duurzaamheid en onveiligheid. Wil jij ontdekken hoe je leerlingen van het primair, middelbaar, beroeps- en hoger onderwijs kunt betrekken bij actuele maatschappelijke opdrachten, zodat ze nieuwe vaardigheden ontwikkelen en waardevolle praktijkervaring opdoen? Kom dan naar onze interactieve sessie.

We gaan aan de slag met vragen als:

  • Welk talent heb jij of je organisatie in huis?
  • Op welke thema’s zet jij of je organisatie zich in? Welke maatschappelijke vraagstukken of onderwijsdoelen staan centraal bij jullie?
  • Welke kansen en uitdagingen zie je in jouw wijk of in Leiden en hoe kun je dit aanpakken?
  • Wat zijn de succesfactoren voor een goede samenwerking met partners?
  • Wat moet een leerling/student leren over of ervaren in jouw organisatie om een goed beeld te krijgen van een potentiële werkgever na afstuderen?
  • Hoe ga je dit in het onderwijs gebruiken?

Laat je inspireren door de mogelijkheden om je onderwijs te verrijken en een nauwere band met de stad Leiden en haar partners te creëren. We hopen dat je na deze workshop vol ideeën en enthousiasme naar huis gaat om je leerlingen een nog betere leeromgeving te bieden!


Sessieleiders: Jessica van Santen (Hogeschool Leiden), Rosa Jehee (Universiteit Leiden), Daisy Driessen (MboRijnland) en gemeente Leiden

Veel jongeren ervaren een vage, ongrijpbare angst voor het leven in een wereld waar veel aan de hand is en een toekomst waar ze geen invloed op lijken te hebben. De motivatie voor school neemt af, terwijl de prestatiedruk toeneemt. Dit legt ook een enorme druk op zorgcoördinatoren.

In deze workshop ontdek je hoe je als school kunt bijdragen aan het versterken van de veerkracht van je leerlingen. Hoe kunnen we jongeren goed leren leven in deze wereld? Hoe kun je vanuit school bijdragen om jouw leerlingen meer handelingsperspectief te bieden? Deze workshop gaat over het preventief versterken van veerkracht en het nut van psychologische kennis over leerlingen.

Onze missie is: een mentaal gezonde generatie in een wereld vol uitdagingen. Om kansen te kunnen pakken, is het belangrijk dat je je goed in je vel zit. En de juiste support krijgt, als dat even niet zo is. In onze workshop vertellen we over het belang van investeren in het welzijn van leerlingen en hoe je kunt werken aan preventie van mentale problemen door het toepassen van principes uit de psychologie. Dit maakt leerlingen vaardiger.

Doe jij mee?


Sessieleiders: Terence Meuwese (Psychologie in het Onderwijs) en Irma Vos (MboRijnland)

Om te kunnen vernieuwen is het ook belangrijk om te kunnen stoppen. Zo wil bijvoorbeeld iedereen het liefst minder volle programma’s, meer lucht en ruimte voor leerlingen, studenten en docenten. Toch lukt het zelden. Hoe komt dat? Of is het bij vernieuwing toch moeilijk om de oude werkwijzes los te laten en krijg je snel ‘oude wijn in nieuwe zakken’. 

Bij onderwijsvernieuwing hebben we het vaak over wat anders, beter of meer moet, maar hebben het vaak weinig over wat we dan niet meer gaan doen, waar we mee stoppen en wat het betekent om ergens mee te stoppen. Stoppen is vaak lastig want dit kan vragen oproepen als: deden we het dan niet goed, ben ik nu niet meer van waarde, is mijn expertise nog wel nodig en wat betekent dit voor mijn werk? Dus aandacht voor schrappen en stoppen en wat dit voor mensen betekent zou wel eens kunnen helpen bij het creëren van ruimte en het invoeren van nieuwe ideeën.

Tijdens deze sessie besteden we aandacht aan de verschillende fases in vernieuwingsprocessen en staan we samen stil bij het stoppen en loslaten van bestaande werkwijzen. Dit doet we aan de hand van de X-curve van Drift, een praktisch transitiemodel. Dit model heeft vier strategieën: ombouwen, opbouwen, voortbouwen en afbouwen. Sluit aan bij onze sessie en krijg nieuwe inzichten voor een ‘stopstrategie’! 


Sessieleiders: Leny Baas en Frowine den Oudendammer (Hogeschool Leiden) en Ilja van Santen (Agora Leiden)

Zitten je leerlingen wel eens op Duolingo? Ik ook! Kan het leuker? Met studenten voor de klas!

We nemen je mee met het Talentproject Italiaanse en Chinese lessen op de basisschool. Hiermee brengen we Vreemdetalenonderwijs de school in en slaan we meer dan twee vliegen in één klap! Met dit project maken we kinderen al vroeg warm voor het leren van een andere taal of het gebruik van hun moedertaal, we maken studenten enthousiast voor het onderwijs en brengen wat van de werkdruk van de leerkracht omlaag. Je benut meertaligheid in de klas, dat is mooi meegenomen als wereldburgers, want taal is wie je bent. Na deze inspiratiesessie spreek je zelf een woordje over de grens (heus niet alleen ‘gelato’). Welke kansen neem jij mee naar jouw school?


Sessieleiders: Katy Lips (ICLON) en Julian Brusse (Student MA Linguistics: Modern Languages: Italian)

Op 9 oktober nodigen wij jullie uit om kennis te maken met Talent & Toekomst tijdens de Nacht van de Leraar in Leiden. Dit is je kans om te ontdekken hoe ons innovatieve loopbaanoriëntatieproject leerlingen kan helpen bij het verkennen van hun toekomst! Talent & Toekomst legt de verbinding tussen vo, mbo, hbo, Leidse ondernemers en organisaties om jongeren te helpen met het vormen van een toekomstbeeld dat past bij hun talenten. Dit is jouw kans om te ervaren wat de jongeren ervaren!

Talent & Toekomst biedt leerlingen een unieke kans om hun studiekeuze/loopbaan een vliegende start te geven. Tijdens de Nacht van de Leraar presenteren wij een carrousel met 4 onderdelen, om zo een indruk te krijgen van de activiteiten voor de leerlingen in een Talent & Toekomstweek:

  1. Speeddaten – Leerlingen maken kennis met professionals zoals Annemarie Vink van DUWO, die hun waardevolle carrière-ervaringen delen.
  2. Workshops door Studenten – Ervaar praktische workshops geleid door Tim van Zetten van Studiestap. Studenten geven deze workshops om zo hun eigen kennis en vaardigheden te delen met leerlingen.
  3. Opleidingen – Ontdek de diverse opleidingsmogelijkheden die leerlingen kunnen helpen bij het vinden van hun ideale studie- en carrièrepad.
  4. Energizers – Geniet van interactieve sessies die vooral energiek zijn en de leerervaring verfrissen.

Wij geloven dat Talent & Toekomst een waardevolle aanvulling is voor scholen en leerlingen hierdoor beter worden voorbereid op hun toekomstige studiekeuze en loopbaan.

Kom langs tijdens de Nacht van de Leraar om meer te leren over Talent & Toekomst. Laat je inspireren en ontdek hoe ons project kan bijdragen aan de ontwikkeling van jouw leerlingen en de verbetering van loopbaanoriëntatie op jouw school.

Wie neem jij mee om deze kans te verkennen en samen te werken aan een veelbelovende toekomst voor jouw leerlingen? 

#TalentEnToekomst #NachtVanDeLeraar #Leiden

We kijken ernaar uit je te ontmoeten op 9 oktober en samen te werken aan de toekomst van leerlingen!


Sessieleiders: Renske Peters & Robert Commerell (Technolab Leiden), Annemarie Vink (Duwo) en Tim van Setten van der Meer (Studiestap)

Wil je meer weten over de nieuwste wettelijke en wetenschappelijke ontwikkelingen rondom Digitale geletterdheid (DG) en hoe je deze kunt vertalen naar je school? Dan is deze interactieve sessie van Sanne van der Velden een must!

Sanne van der Velden, coördinator DG bij SCOL, deelt in deze sessie haar ervaring als expert onderwijs en technologie en als lid van het kerndoelenteam DG, waarin zij betrokken was bij het schrijven van de conceptkerndoelen.

Tijdens deze sessie zal Sanne dieper ingaan op het projectplan DG voor scholen. Ze zal voorbeelden, uitdagingen en kansen bespreken die gepaard gaan met de implementatie van DG in het onderwijs.

Deze sessie is ideaal voor iedereen die betrokken is bij onderwijs, of je nu een schoolleider, leerkracht/docent of beleidsmaker bent.


Sessieleiders: Sanne van der Velden (SCOL) en (Scholengroep Leonardo Da Vinci)

Wil jij eenvoudige en effectieve methoden leren om duurzaamheid in jouw lessen en dagelijkse schoolactiviteiten te integreren? Ben je benieuwd hoe je leerlingen en collega’s kunt motiveren en inspireren om bewuster om te gaan met het milieu en circulair te denken en doen?

In onze workshop ontdek je hoe je duurzaamheid en ondernemerschap kunt integreren in jouw onderwijs. Je krijgt praktische ideeën voor projecten waarin leerlingen duurzame initiatieven kunnen opzetten, zoals een schooltuin of recyclingprogramma. Je leert hoe je collega’s kunt betrekken en een actieplan kunt maken om duurzaam ondernemerschap op school te bevorderen.

Kom en laat je inspireren om zowel leerlingen als collega’s te helpen duurzaam en ondernemend te handelen. Doe je mee?


Sessieleiders: Morsal Toghyan (Gemeente Leiden), Mandy Valkenburg (Duurzaam Docenten Netwerk) en Noortje Schrauwen (We are nature)

Leraren zijn de sleutel voor de kwaliteit van het onderwijs. Dit vraagt om kansen tot levenlang leren en ontwikkelen, als leraar, samen met collega’s en leidinggevenden.

Met de Nationale Aanpak Professionalisering Leraren (NAPL) geven we 60.000 leraren de kans om gericht te werken aan hun professionele ontwikkeling. We geven richting aan de professionele ontwikkeling door het vormgeven aan heldere loopbaanpaden, we formuleren landelijke kwaliteitscriteria voor professionaliseringstrajecten, we stimuleren het eigenaarschap van leraren, scholen en besturen om in co-creatie met de opleidingen te komen tot professionaliseringstrajecten die aansluiten bij de lokale en regionale behoefte en die ruimte geven aan verschillende vormen van leren. De gekwalificeerde trajecten worden makkelijk vindbaar via een landelijk digitaal platform.

In september 2024 is de uitvoering van het programma gestart. Tijdens deze sessie nemen we je mee in de laatste ontwikkelingen zodat je weet wat er de komende tijd gaat gebeuren. We sluiten aan op de thema’s waarmee we in het programma bezig zijn, zoals de inventarisatie van mogelijke rollen voor leraren in de verschillende fasen van hun loopbaan. We zijn zelf benieuwd hoe professionalisering op dit moment wordt vormgegeven op jouw werkplek, en welke rol de regionale samenwerking daarbij speelt of kan spelen.


Sessieleiders: Karin Derksen (Projectleider NAPL / Realisatie-Eenheid Onderwijsregio’s), Fred Janssen (Hoogleraar-Directeur ICLON) en Kees van der Velden (Programmamanager Onderwijsregio Leiden, Duin- en Bollenstreek)

Wandel mee door de stappen van het 10-stappenplan; aanbod jonge kind met een ontwikkelingsvoorsprong. Een wandeling vol praktische en concrete informatie langs de stappen van het 10-stappenplan. Wie alle stappen doorlopen heeft, integreert het werken met deze kinderen volledig in zijn organisatie. Van het opstellen van doelen en beleid langs signaleren. Via intake en overdracht naar aanbod en instructie. Wat is hier voor nodig? Loop langs groepsmanagement om vervolgens bij het contact met ouders en de evaluatie uit te komen! Blijf je staan of loop je door? Welke stap is jouw volgende stap? Aanknooppunt?


Sessieleiders: Jojanneke de Haas (het LEF, Jojanneke de Haas Coaching en Begeleiding) en Esther Visser (Papilio)

In deze workshop gaan we door een systemische bril kijken naar onszelf en ons ondernemerschap. In het onderwijs is ondernemerschap niet altijd vanzelfsprekend, terwijl we wel veel aanspraak doen op kwaliteiten die daar bij horen zoals eigenaarschap, probleemoplossend vermogen en je visie te gelde maken, in dit geval door een mooi schoolklimaat of goede resultaten. Hoe sta jij tegenover ondernemerschap? En staat dat voor jou dicht of ver van je rol als onderwijs professional af? We gaan samen op onderzoek uit…


Sessieleiders: Marina Boekenstijn (Centrum onderwijs & innovatie Leiden) en Kim Cober (Centrum onderwijs & innovatie Leiden)

Borrel & Beleef

Durf jij de Tussenruimte te betreden? Dompel je onder en neem wat ontwikkeltijd voor jezelf! Wie weet geeft het je inzichten op een vraag die je bij je draagt, of op zijn minst een glimlach! We verklappen niet teveel wat er in Tussenruimte ontstaat, deze symboliseert immers het onbekende tijdens je (persoonlijke) reis, maar weet dat we er vol aandacht voor jou zijn als ondernemende onderwijsprofessional!

Wil je de vorige edities van Nacht van de Leraar nog eens terugzien?